قیمت اسید اسکوربیک کیلویی در صنایع غذایی
نوشته شده توسط : b.gholami

اسید اسکوربیک با ترکیب شیمیایی C6H8O6 در طبیعت وجود دارد و می تواند به عنوان یک افزودنی غذایی به عنوان یک آنتی اکسیدان استفاده شود. این ترکیبی است که فعالیت شبه ویتامین C را فراهم می کند. به همین دلیل، ممکن است اسید اسکوربیک را به عنوان ویتامین C در برچسب مواد تشکیل دهنده مشاهده کنید (ویتامین C اصطلاح عمومی است و اسید اسکوربیک نام شیمیایی است).قیمت اسید اسکوربیک خوراکی کیلویی کلیک کنید.

پرشین یوتاب وارد کننده اسید اسکوربیک

این ماده در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود و توسط کلیه برخی از حیوانات تولید می شود. انسان قادر به تولید اسید اسکوربیک نیست و باید آن را از غذا تهیه کند، در غیر این صورت دچار کمبود و در موارد شدیدتر از اسکوربوت خواهد شد. به طور صنعتی، این اسید از طریق یک فرآیند چند مرحله ای شامل باکتری هایی که گلوکز را تجزیه کرده و اسید اسکوربیک را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کنند، تولید می شود.

به گفته موسسه ملی سرطان ایالات متحده، این ماده می تواند به بدن انسان کمک کند تا با عفونت های باکتریایی مبارزه کند و به تشکیل کلاژن، "پروتئین مهمی در بافت فیبری، دندان ها، استخوان ها، پوست و مویرگ ها" کمک کند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با کاربرد اسید اسکوربیک در صنایع غذایی تا پایان این مقاله فارسی یوتیوب همراه ما باشید.

استفاده از اسید اسکوربیک در صنایع غذایی

واردکننده اسید اسکوربیک آن را به عنوان نگهدارنده، آنتی اکسیدان یا تثبیت کننده رنگ در مواد غذایی به فروش می رساند. این مکمل بی خطر محسوب می شود و واکنش های آلرژیک یا عوارض جانبی بسیار کمی دارد. تولیدکنندگان از این ماده در صنایع غذایی استفاده می کنند تا میزان کل ویتامین C موجود در غذا یا نوشیدنی را حداقل به سطح قبل از درمان برسانند و محصولات مغذی بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. زیرا برای کلاژن سازی، دندان ها و استخوان های سالم و بهبود زخم ها به ویتامین C نیاز دارید.

به عنوان یک نگهدارنده و آنتی اکسیدان در صنایع غذایی استفاده می شود

اسید اسکوربیک عمدتاً در صنایع غذایی به عنوان یک آنتی اکسیدان استفاده می شود که می تواند فواید زیادی برای محصولات غذایی داشته باشد. کاهش اکسیداسیون باعث حفظ رنگ و طراوت می شود. PH پایین آن می تواند به جلوگیری از رشد میکروبی کمک کند تا فاسد نشود و تازه بماند. به همین دلایل است که به عنوان یک نگهدارنده طبیعی محبوب شناخته می شود. واردکننده اسید اسکوربیک می تواند از آن به عنوان نگهدارنده در طیف وسیعی از محصولات غذایی از جمله نان، گوشت پخته، مربا، ژله و سس استفاده کند.

دارای خواص ویتامین C است

خواص ویتامین C این ماده آن را به یک ماده عالی برای مکمل های ویتامین تبدیل کرده است. به سادگی افزودن اسید اسکوربیک به غذا ویتامین C را افزایش می دهد. از آنجایی که ویتامین C طبیعی به راحتی از بین می رود، بسیاری از غذاها با اسید اسکوربیک غنی می شوند تا محتوای ویتامین C را دوباره پر کنند. بنابراین، یک تولید کننده آب میوه، میوه های خشک، غلات و سایر تنقلات اسید اسکوربیک را از آن خریداری می کند. وارد کننده مواد اولیه غذایی است و از آن در تولیدات خود استفاده می کند.

محصولات غذایی را خوشمزه تر می کند

عطر و طعم این ماده را نباید نادیده گرفت. مانند هر اسیدی، طعم ترش دلپذیری را برای بسیاری از غذاها فراهم می کند. آب نبات‌ها، مرباها، ژله‌ها و آب‌میوه‌ها اغلب از این اسیدیته سود می‌برند و تصور مشخصی از میوه‌های تازه را به مصرف‌کننده می‌دهند و تامین‌کننده اسید اسکوربیک شما آن را فراهم می‌کند.





:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: